Home

FHQ_9110145_Projectbeheer bij Fedasil (m/v/x)

Projectbeheer bij Fedasil (m/v/x)

Referentienummer: 9110/145

 

 

Vacature kort

De job

 

Als projectbeheerder op de hoofdzetel van Fedasil, ondersteunt u de project portfolio manager bij de coördinatie en de uitvoering van strategische projecten van het Agentschap. Hiervoor stelt u systematisch een gestructureerde stand van zaken van de projecten door. Daarnaast draagt u bij tot de ontwikkeling van de methodologie rond projectbeheer binnen het Agentschap en tot slot biedt u administratieve en technische ondersteuning aan de projectleiders en -medewerkers (bijvoorbeeld opleidingen geven, templates opstellen enz.).

 

U werkt binnen de directie Strategie & Organisatie (S&O) van het Agentschap.

 

 

 

Profiel

 

Fedasil is op zoek naar een ervaren persoon die kan instaan voor de coördinatie van verschillende strategische projecten van het Agentschap. De persoon moet de methodologie rond projectmanagement beheersen en goede mondelinge en schriftelijke presentatietechnieken hebben; hij of zij moet georganiseerd werken en vertrouwd zijn met de standaard opvolgingstools (indicator, boordtabel,...); hij of zij moet tweetalig zijn - of bijna- ; gestructureerd en rigoureus werken en initiatief nemen. Tot slot moet deze persoon kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van een "excellentiecentrum" binnen het Agentschap om de maturiteit van de organisatie ter zake te versterken.

 

Verantwoordelijkheden

 

U volgt projecten op en coördineert projecten; u bent in staat om mensen aan te sturen; u gebruikt tools om de voortgang van de projecten te meten en te evalueren; u bent in staat om samen te werken met interne en/of externe medewerkers met het oog op uitwisseling en met aandacht voor gemeenschappelijke doelstellingen; u bent in staat om verbanden te leggen tussen verschillende gegevens, alternatieven te bedenken en gepaste conclusies te trekken.

 

Fedasil: missie

 

Fedasil organiseert (rechtstreeks of in samenwerking met de partners) een kwaliteitsvolle opvang en begeleiding van asielzoekers in België. Het Agentschap draagt bij tot het ontwerpen, de voorbereiding en de uitvoering van het opvangbeleid. Het coördineert de programma's voor vrijwillige terugkeer.Het Agentschap beheert ook de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen. Tot slot werkt Fedasil aan de integratie van de opvangcentra in de lokale gemeenschap.

Voor meer info: Fedasil | Federaal Agentschap voor de Opvang van Asielzoekers

 

  1. Vereisten

U hebt een universitair diploma/hogeschooldiploma van het lange type (master of licentie) & u beschikt over minstens 3 jaar professionele ervaring in deze functie of in een gelijkaardige functie.

  1. Ons aanbod

Type overeenkomst

We bieden je een voltijds contract van onbepaalde duur (38u/week) aangebonden aan Europees fonds. .

+ Er wordt telkens een werfreserve aangelegd voor alle type arbeidsovereenkomsten voor de duur van minstens 2 jaar.

 

Plaats van tewerkstelling

Fedasil

Hoofdbestuur

Kartuizerstraat 21

1000 Brussel

 

 

Loon

 

U wordt aangeworven op het niveau NA11 met de loonschaal die voor u van toepassing is. Het minimum bruto maandsalaris bedraagt € 3.368 (startsalaris zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag kan variëren in functie van uw nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg www.fedweb.be.

 

Voordelen

 

Variabel uurrooster en 26 vakantiedagen op jaarbasis (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).

Fedasil is gehuisvest in een indrukwekkend kantoorgebouw in hartje Brussel, op een boogscheut van de Grote Markt en midden in de hippe Dansaertwijk. Je werkplek is goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

Gratis openbaar vervoer voor het woon-werkverkeer en mogelijkheid tot fietsvergoeding voor het woon-werkverkeer.

Je kan gebruik maken van een flexibele werkregeling met o.a. glijdende werktijden en thuiswerken.

Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.

Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.

Valorisatie van nuttige werkervaring.

Vele mogelijkheden tot opleidingen (te volgen tijdens de werkuren).

 

Zin om te solliciteren?

Heb je interesse in deze functie en herken je jezelf in het profiel solliciteer via de link in de vacature op https://fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil

Solliciteer ten laatste op 15/07/2022.

Om in overweging genomen te worden, moet uw kandidatuurdossier het volgende bevatten:

- een motivatiebrief

- een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen)

- een kopie van het vereiste diploma.

 

Buitenlands diploma

Indien je het diploma vereist voor de functie in het buitenland hebt behaald, moet je een gelijkwaardigheidsattest toevoegen, uitgereikt door NARIC-Vlaanderen. Voor meer informatie, raadpleeg de website over gelijkstellingen van NARIC-Vlaanderen.

Kennis van het Nederlands

Je moet houder zijn van een diploma in het Nederlands, uitgereikt door een Belgische onderwijsinstelling of van een ander land in zoverre het onderwijs in het Nederlands verliep. Zo niet, moet je het bewijs toevoegen dat je geslaagd bent voor een taalexamen Nederlands georganiseerd door Selor. Voor meer informatie, raadpleeg de website van Selor (www.selor.be).

Juridische attesten

Als je weerhouden bent voor de functie, zal een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad) gevraagd worden. Een bewijs model 2 is nodig voor functies op de minderjarigen afdeling.

Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.

Diversiteit

Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Om hiervan gebruik te maken, moet je de selectieverantwoordelijke informeren.

  1. Selectieprocedure

Voorselectie

De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest overeenkomt met de functievereisten zullen worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Selectie

De selectie, bestaande uit een schriftelijke test en een selectiegesprek, zal plaatsvinden vanaf eind juli 2022. Van de kandidaten die geschikt worden bevonden, maar niet als eerste gerangschikt staan, wordt de kandidatuur in een wervingsreserve bijgehouden voor alle types van arbeidsovereenkomsten voor de duur van 2 jaar. De kandidaten die niet geslaagd zijn, kunnen gedurende 6 maanden niet meer deelnemen aan een nieuwe procedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.

 

Interne kandidaten

Aangezien het maximum aantal opeenvolgende arbeidsovereenkomsten van bepaalde duur (met inbegrip van de vervangingsovereenkomsten) beperkt is tot 4 over een periode van 2 jaar; kunnen de medewerkers die zich in dat geval bevinden, niet meer deelnemen aan een selectie voor een contract van bepaalde duur of een vervanging. Ze kunnen immers contractueel niet meer worden aangeworven met een vijfde overeenkomst van bepaalde duur.

 

Alle bijkomende informatie kan verkregen worden bij Hector ZANVO (selectieverantwoordelijke).

 

 

Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.