HR deskundige (m/v/x)
Fedasil kent materiële hulp toe aan verzoekers om internationale bescherming en aan andere vreemdelingen die recht hebben op opvang (‘Opvangwet’ van 12 januari 2007). Het Agentschap organiseert, rechtstreeks of via zijn partners, kwaliteitsvolle opvang en begeleiding en staat ook in voor de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de organisatie van vrijwillige terugkeer naar de herkomstlanden. Het Agentschap ondersteunt de uitwerking en voorbereiding van het opvangbeleid en wil bijdragen aan een correcte beeldvorming, de maatschappelijke aanvaarding en de uitvoering van een rechtvaardig migratiebeleid.
Fedasil zoekt een
HR deskundige (M/V/X)
Voor het Centrum van Oudergem
Interne en externe selectie
Referentienummer: 9061-093
FUNCTIE
Doel
Je zorgt ervoor dat HR-taken efficiënt en adequaat worden uitgevoerd, in overeenstemming met de geldende richtlijnen en procedures, zodat werknemers tijdig en correct worden geholpen.
Context
Het centrum heeft een capaciteit van 60 bewoners en er werken een 40-tal personeelsleden.
Het OOC is één van de observatie- en oriëntatiecentra voor niet-begeleide minderjarigen in België. Het centrum biedt een eerste opvang aan niet-begeleide minderjarigen die zonder familie in ons land toekomen. Na enkele weken observatie worden de jongeren doorgestuurd naar een geschikte opvangplaats in een andere structuur.
De personeelsleden verzekeren de omkadering van de jongeren en hebben verschillende taken en profielen. Samen vormen ze de verschillende diensten van het centrum: het onthaal, de sociale dienst, de medische dienst, de logistieke-technische dienst, de administratie, de dienst dagelijks leven,…
(meer informatie over het centrum in kwestie vind je op www.fedasil.be).
Inhoud
Je bereidt lonen en vergoedingen voor. Je beheert de tijdregistratie (prikklok). Je berekent verlof en ziekteverlof. Je volgt medische onderzoeken op en beheert arbeidsongevallendossiers.
Je helpt de centrale HR-afdeling bij het correct berekenen van salarissen en toelagen.
Je beantwoordt vragen, behandelt klachten van werknemers en geeft advies. Je krijgt de nodige steun van het management.
Je informeert betrokkenen adequaat over procedures en wijzigingen in dossiers.
Je volgt selectieprocedures op en stelt wervingsdossiers samen. U verzorgt de telefonische en schriftelijke correspondentie. U werkt met databanken en bent verantwoordelijk voor de archivering.
Je bent verantwoordelijk voor het onthaal van nieuwe medewerkers: je stelt een mentor/mentee functie in, volgt het opleidingsprogramma voor nieuwkomers op en zorgt ervoor dat elke nieuwe collega over de nodige uitrusting beschikt.
Je coördineert het opleidingsplan met het management, op basis van de specifieke behoeften van de afdelingen, om de voortdurende ontwikkeling van de vaardigheden van de medewerkers te garanderen. Je verwerkt opleidingsaanvragen en houdt toezicht op deelname aan verplichte en niet-verplichte opleidingen. Je zorgt ervoor dat medewerkers zich kunnen ontwikkelen en stimuleert hun betrokkenheid en prestaties.
Je draagt bij aan de ontwikkeling van een dynamisch personeelsbeleid gericht op de ontwikkeling van de vaardigheden van medewerkers. Je deelt je expertise en overlegt met het management.
Je biedt ondersteuning en coaching aan leidinggevenden, met name op het gebied van bemiddeling, waarschuwingen en ontslagbegeleiding, om te zorgen voor een harmonieuze werkomgeving die voldoet aan de regelgeving.
Je stelt analyses en strategische aanbevelingen op voor het management, met het oog op de bevordering van een effectief en proactief personeelsbeheer.
Je bereidt audits en analyses van HR-gegevens voor en voert deze uit, om acties voor te stellen om het personeelsbeheer te verbeteren en HR-processen te optimaliseren.
Je adviseert over acties met betrekking tot welzijn op het werk, implementeert initiatieven om psychosociale risico's te voorkomen en een gezonde en bevredigende werkomgeving voor werknemers te bevorderen.
PROFIEL
Je hebt een bijzondere interesse voor Fedasil, zijn werking, waarden en doelgroep. Voor meer info: raadpleeg www.fedasil.be
Diploma en ervaring
Je hebt een bachelor diploma, bij voorkeur in een administratieve richting of HR.
Je hebt een eerste relevante professionele ervaring in het opvolgen van administratieve dossiers en/of HR.
Technische competenties
Je hebt een goede basiskennis van MS Office: Word, Excel, …
Je hebt voeling met/interesse in het werken met/voor een kwetsbare en diverse doelgroep.
Generieke competenties
informatie ANalyseren: Gericht analyseren van gegevens en kritisch beoordelen van informatie.
PROBLEMEN OPLOSSEN: Omgaan met en zelfstandig oplossen van problemen, zoeken van alternatieven en uitvoeren van de oplossing.
SERVICEGERICHT HANDELEN: Interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier begeleiden, hen een persoonlijke dienstverlening leveren en constructieve contacten onderhouden.
IN TEAM WERKEN: Groepsgeest creëren en bevorderen door zijn/haar mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's.
Troeven
Je spreekt Engels en/of andere vreemde talen, je spreekt Frans.
Je kan werken met Easypay of een ander loonprogramma.
AANBOD
Type overeenkomst
Type contract: Onbepaalde duur. 4/5e (30u/week)
We leggen een wervingsreserve aan voor alle soorten arbeidscontracten voor een periode van 2 jaar. Deze reserve kan gebruikt worden voor andere Fedasil-centra.
Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.
Plaats van tewerkstelling
Observatie- en Oriëntatiecentrum van Oudergem
Avenue Jean Van Horenbeeck 192
1160 Oudergem
Loon
Je wordt aangeworven op het niveau B1 met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het minimum bruto maandloon bedraagt € 2.971,93 (startloon zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag kan variëren in functie van je nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg https://bosa.belgium.be/nl
Voordelen
26 vakantiedagen per jaar (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).
Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.
Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.
Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.
Valorisatie van nuttige werkervaring.
Heel wat opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).
Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.
ZIN OM TE SOLLICITEREN?
Heb je interesse in deze functie en herken je jezelf in het profiel? Solliciteer dan via de link in de vacature op www.fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil. De uiterste datum om te solliciteren is 26/06/2025
Om in overweging genomen te worden, moet je ons volgende zaken bezorgen:
- een motivatiebrief
- een gedetailleerd CV (waarmee we competenties en ervaring kunnen beoordelen)
- een kopie van het vereiste diploma.
Buitenlands diploma
Indien je het vereiste diploma in het buitenland hebt behaald, moet je een gelijkwaardigheidsattest toevoegen, uitgereikt door NARIC-Vlaanderen. Voor meer informatie, raadpleeg www.naricvlaanderen.be. Voor vacatures in Brussel, zie ook www.equivalences.cfwb.be.
Buitenlands diploma en/of diploma in een andere taal
Als je jouw diploma behaald hebt in een ander land dan België of in een andere taal dan het Nederlands, bekijk dan de specifieke pagina van werkenvoor.be.
Solliciteer je voor een functie in een andere taal dan die van je diploma? Let dan goed op, want in sommige gevallen moet je aantonen dat je die taal beheerst door te slagen voor een taaltest! Schrijf je zo snel mogelijk in voor de vereiste test, want het behalen van een taalcertificaat is een voorwaarde voor het selectiegesprek. Controleer of dit op jou van toepassing is door de informatie over buitenlands diploma of diploma in een andere taal' te raadplegen.
Gelieve de nodige certificaten aan je kandidatuur toe te voegen te voegen.
Juridische attesten
Als je weerhouden bent voor de functie, zullen we een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad) algemeen model en model 2 vragen.
Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.
Diversiteit
Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.
SELECTIEPROCEDURE
Voorselectie
De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functievereisten zullen worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
Selectie
De selectie bestaat uit een schriftelijke test en een gesprek en zal plaatsvinden op 02/07/2025. Van de kandidaten die geschikt worden bevonden, wordt de kandidatuur voor de duur van 2 jaar in een wervingsreserve bijgehouden. Deze wervingsreserve kan door andere opvangcentra geraadpleegd worden. Kandidaten die niet geslaagd zijn, kunnen gedurende 6 maanden niet meer deelnemen aan een nieuwe procedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.
Voor bijkomende info, contacteer hector.zanvo@fedasil.be
Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.