Dienstverantwoordelijke logistiek (schoonmaak) (m/v/x)
Fedasil kent materiële hulp toe aan verzoekers om internationale bescherming en aan andere vreemdelingen die recht hebben op opvang (‘Opvangwet’ van 12 januari 2007). Het Agentschap organiseert, rechtstreeks of via zijn partners, kwaliteitsvolle opvang en begeleiding en staat ook in voor de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de organisatie van vrijwillige terugkeer naar de herkomstlanden. Het Agentschap ondersteunt de uitwerking en voorbereiding van het opvangbeleid en wil bijdragen aan een correcte beeldvorming, de maatschappelijke aanvaarding en de uitvoering van een rechtvaardig migratiebeleid.
Fedasil zoekt een
Dienstverantwoordelijke logistiek (schoonmaak) (m/v/x)
Voor het Aanmeldcentrum
Interne & externe / werfreserve selectie
Referentienummer: 9007/845
FUNCTIE
Doel
U coördineert het schoonmaakteam van het centrum. U ziet toe op de schoonmaak van de lokalen en het meubilair teneinde bij te dragen aan een hygiënische en aangename leef- en werkomgeving.
Context
Het AMC-opvangcentrum is een federaal opvangcentrum beheerd door Fedasil met een capaciteit van 850 plaatsen voor gezinnen, alleenstaande mannen en vrouwen met of zonder kinderen.
Een team van bijna 250 medewerkers, verdeeld over verschillende teams, staat klaar om deze mensen te verzorgen en de verschillende taken van het centrum uit te voeren.
De medewerkers zijn verantwoordelijk voor de verzorging van de bewoners, voeren een breed scala aan taken uit en hebben verschillende profielen. Samen staan ze in voor de verschillende diensten van het centrum, zoals onthaal, sociale diensten, medische diensten, technische en logistieke diensten, administratie, pedagogische ondersteuning en animatie, opvoeders, enz.
Als diensthoofd werk je in de schoonmaakdienst, in samenwerking met een ander diensthoofd.
Inhoud
Je helpt de doelstellingen, taakverdeling en prioriteiten voor je team te bepalen, in samenwerking met het management. Je houdt toezicht op de dagelijkse werkzaamheden. Je ontwikkelt een operationeel plan, procedures en vademecums.
Je zorgt voor duidelijke communicatie binnen je afdeling en organiseert vergaderingen en kennismanagement binnen de afdeling.
Je stelt werkschema's op en helpt bij het bewaken en verbeteren van de werkwijze van de afdeling. Hiervoor maak je gebruik van KPI's en zorg je ervoor dat de werkregels, gedragscodes en voorschriften worden nageleefd.
Je motiveert en evalueert je medewerkers en stimuleert hen om hun kennis en vaardigheden te ontwikkelen.
Je zorgt voor een goede samenwerking tussen jouw afdeling en andere afdelingen/personen binnen en buiten het centrum. Je neemt deel aan multidisciplinair overleg.
Je neemt deel aan de terugkerende activiteiten van je afdeling als ondersteuning en bij afwezigheid.
Hoofdrol
Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele opvolging van het schoonmaakteam op het terrein. Je waakt over de kwaliteit van het werk en ondersteunt de medewerkers om een optimale dienstverlening te garanderen.
Hoofdtaken
Medewerkers op het terrein ondersteunen, begeleiden en opleiden, waarbij je best practices toont.
De kwaliteit van het geleverde werk controleren en ervoor zorgen dat procedures en veiligheidsvoorschriften worden nageleefd.
Behoeften en problemen op het terrein identificeren en rapporteren aan je leidinggevende (adjunct-directeur).
Een actieve rol spelen in continue verbetering door praktische voorstellen te doen voor aanpassingen aan werkmethodes.
Operationele ondersteuning bieden waar nodig, zonder teamleden structureel te vervangen.
Nauw samenwerken met het diensthoofd dat verantwoordelijk is voor de administratie, om een consistent en efficiënt teambeheer te garanderen.
PROFIEL
Je hebt een bijzondere interesse voor Fedasil, zijn werking, waarden en doelgroep. Voor meer info: raadpleeg www.fedasil.be
Diploma en ervaring
Je hebt een diploma hoger secundair onderwijs.
Ervaring in een functie als teamverantwoordelijke is vereist.
Technische competenties
U hebt goede kennis van informatica en Excel.
U werkt zorgvuldig en georganiseerd.
U bent enthousiast, constructief en resultaats-en oplossingsgericht.
U bent discreet en zeer klantgericht.
Goede kennis van schoonmaakproducten en -methoden
Generieke competenties
informatie ANalyseren: Gericht analyseren van gegevens en kritisch beoordelen van informatie.
PROBLEMEN OPLOSSEN: Omgaan met en zelfstandig oplossen van problemen, zoeken van alternatieven en uitvoeren van de oplossing.
SERVICEGERICHT HANDELEN: Interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier begeleiden, hen een persoonlijke dienstverlening leveren en constructieve contacten onderhouden.
IN TEAM WERKEN: Groepsgeest creëren en bevorderen door zijn/haar mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's.
Troeven
Je spreekt Engels en/of andere vreemde talen, je spreekt Frans in geval van vacature in Brussel.
Ervaring in een van de volgende domeinen is een troef:
- Ervaring met het beheren van uurroosters.
- Ervaring in een professionele context voor logement.
- Ervaring in een multiculturele context.
AANBOD
Type overeenkomst
Een voltijds contract (38u) van onbepaalde duur
Categorie B: uurrooster met variabele uren en prestaties van 7u36 per dag.
Er wordt een wervingsreserve opgesteld voor alle types van contracten voor een duur van 2 jaar.
Plaats van tewerkstelling
Aanmeldcentrum
Negende Linielaan 27
1000 Brussel
Loon
Je wordt aangeworven op het niveau C1 met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het minimum maandsalaris bedraagt €2524,48 (startsalaris op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag varieert in functie van jouw nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg www.bosa.belgium.be.
Voordelen
26 vakantiedagen per jaar (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).
Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.
Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.
Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.
Valorisatie van nuttige werkervaring.
Heel wat opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).
Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.
Premie voor leiding geven (indien team van min. 5 pers.).
ZIN OM TE SOLLICITEREN?
Heb je interesse in deze functie en herken je jezelf in het profiel, solliciteer dan via de link in de vacature op www.fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil. De uiterste datum om te solliciteren is 10/08/2025 .
Om in overweging genomen te worden, moet je ons volgende zaken bezorgen:
- een motivatiebrief;
- een gedetailleerd CV (waarmee we competenties en ervaring kunnen beoordelen);
- een kopie van het vereiste diploma.
Buitenlands diploma en/of diploma in een andere taal
Als je jouw diploma behaald hebt in een ander land dan België of in een andere taal dan het Nederlands, bekijk dan de specifieke pagina van werkenvoor.be.
Solliciteer je voor een functie in een andere taal dan die van je diploma? Let dan goed op, want in sommige gevallen moet je aantonen dat je die taal beheerst door te slagen voor een taaltest! Schrijf je zo snel mogelijk in voor de vereiste test, want het behalen van een taalcertificaat is een voorwaarde voor het selectiegesprek. Controleer of dit op jou van toepassing is door de informatie over buitenlands diploma of diploma in een andere taal' te raadplegen.
Gelieve de nodige certificaten aan je kandidatuur toe te voegen te voegen.
Juridische attesten
Als je weerhouden bent voor de functie, zullen we een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad) algemeen model en model 2 vragen.
Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.
Diversiteit
Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.
SELECTIEPROCEDURE
Voorselectie
De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functievereisten zullen worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
Selectie
De selectie bestaat uit een schriftelijke test en een gesprek en zal plaatsvinden op 20/08/2025 Van de kandidaten die geschikt worden bevonden, wordt de kandidatuur voor de duur van 2 jaar in een wervingsreserve bijgehouden. Deze wervingsreserve kan door andere opvangcentra geraadpleegd worden. Kandidaten die niet geslaagd zijn, kunnen gedurende 6 maanden niet meer deelnemen aan een nieuwe procedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.
Voor bijkomende info, contacteer dina.rahel@fedasil.be
Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.