Administratief deskundige – cel maaltijdscheques – niveau B (M/V/X)



    

 

Fedasil kent materiële hulp toe aan aanvragers van internationale bescherming en aan andere categorieën van vreemdelingen die ook recht hebben op opvang ("opvangwet" van 12 januari 2007). Fedasil organiseert, rechtstreeks of via haar partners, een kwaliteitsvolle opvang en begeleiding. Het Agentschap beheert bovendien de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de programma's voor vrijwillige terugkeer vanuit België. Fedasil draagt bij tot het uitwerken, de voorbereiding en de uitvoering van het opvangbeleid. In het kader van verschillende initiatieven zorgt Fedasil voor de integratie van de opvangcentra binnen de plaatselijke gemeenschap.

 

Fedasil zoekt :

Administratief deskundige – cel maaltijdscheques – niveau B (M/V/X)

Binnen de dienst Procesbeheer van Directie Operationele Diensten

Referentienummer : 20250605R9999906

 

 

Functie

Doel

 

Als administratief expert voor de maaltijdcheques cel ondersteunt u uw collega's op het hoofdzetel van het Agentschap met betrekking tot de controle van de procedure van verzoekers van internationale bescherming die ingeschreven staan onder de vrijwillige vertrekmaatregel met cheques, en bereidt u de lijst van betalingen voor.

 

Context

U maakt deel uit van een tweetalig team van 36 personen (6 binnen uw cel). Dit team bestaat uit 5 cellen: medische kosten no-show, overeenkomsten/LOI subsidies, verlenging - recht op opvang, controle maaltijdcheques, kumul.


Vanuit uw positie werkt u nauw samen met de Financiële Dienst van de Directie Algemene Diensten. U onderhoudt ook structurele contacten met andere interne diensten die bevoegd zijn (Juridisch, Coördinatie, Dispatching, ICT…).


Sinds maart 2020 heeft het Agentschap de mogelijkheid ingevoerd voor bewoners die nog in procedure zijn, om vrijwillig de opvangstructuren te verlaten met maaltijdcheques.

De Dienst Procesbeheer is verantwoordelijk voor de controle en betalingen van maaltijdcheques voor voormalige bewoners van partnercentra. In 2025 zal de missie van de Dienst Procesbeheer worden uitgebreid met het beheer van dezelfde doelgroep voor voormalige bewoners van de Fedasil opvangcentra.


U werkt binnen de Directie Operationele Diensten, onder het toezicht van de verantwoordelijke van de maaltijdcheques cel.

 

Inhoud

Als administratief expert voor de maaltijdcheques cel, voert U daar de volgende taken uit:

  • U beantwoordt van vragen met betrekking tot maaltijdcheques via de mailbox cheques@fedasil.be;
  • U verzamelt en controleert de gegevens van de verzoekers die hun kaart verloren hebben;
  • U stuurt de correcte gegevens door naar de Financiële Dienst zodat een nieuwe kaart kan worden verstuurd;
  • U signaleert en rapporteert de relevante wijzigingen die invloed kunnen hebben op het recht en de betaling van maaltijdscheques;
  • U bent zelfstandig in de controle en de analyse van het recht op maaltijdscheques aan de hand van lijsten en bijkomende informatie;
  • U voorbereidt en optimaliseert van de betalingslijsten zodat betalingen tijdig en correct worden uitgevoerd;
  • U neemt actief initiatieven om de toegewezen taken efficiënter te laten verlopen binnen het wettelijke kader;
  • U denkt mee over de verbetering van tools en systemen binnen de dienst;
  • U doet proactief voorstellen ter verbetering van de administratieve werking van de dienst;
  • U doet voorstellen voor verbeteringen in de algemene administratieve werking van de dienst;
  • U draagt actief bij aan de uitvoering van de strategische missie van de Directie operationele diensten;
  • U neemt actief deel aan teamvergaderingen en levert input op basis van uw expertise.

 

Profiel

Je hebt een sterke interesse in Fedasil, zijn waarden en deontologische code, zijn organisatie, doelgroep en partners. Meer informatie hierover vind je op www.fedasil.be.

 

Diploma en ervaring

 

Je bent houder van een bachelor diploma (niveau B).

Je hebt relevante werkervaring opgedaan in een vergelijkbare functie.

 

Technische vaardigheden

 

Vereisten

  • Uitstekende beheersing van courante IT-toepassingen (Word, Excel, internet)
  • Praktische kennis van het Frans, zodat je in een tweetalige omgeving kunt werken en op tweetalige verzoeken kunt reageren.
  • Stressbestendig en in staat om zelfstandig te werken, ook tijdens drukke periodes.
  • Sterk probleemoplossend vermogen en proactieve werkhouding.
  • Flexibel en bereid om bij te leren.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en analytisch inzicht.

 

 

Troeven

  • Kennis van het Engels en/of andere vreemde talen.
  • Kennis van de procedures in het Nationaal Register.
  • Ervaring met SharePoint.

 

 

 

Generieke competenties

INFORMATIE INTEGREREN: Leggen van verbanden tussen verschillende gegevens, genereren van alternatieven en trekken van sluitende conclusies.

MEDEWERKERS MOTIVEREN: Erkennen van de kwaliteiten van de medewerkers, hen stimuleren in het nemen van initiatieven door hen verantwoordelijkheden toe te kennen en de eigen leiderschapsstijl aan hen aan te passen.

OBJECTIEVEN BEHALEN: Beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties.

ADVISEREN: Advies geven aan zijn/haar gesprekspartners en een vertrouwensband met hen opbouwen op basis van zijn/haar expertise.  

 

Aanbod

Type overeenkomst

Er wordt een wervingsreserve opgesteld voor alle types van contracten voor een duur van 2 jaar.

Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.

 

Plaats van tewerkstelling

FEDASIL - Hoofdzetel

21 Kartuizersstraat

1000 Brussel

 

Loon

Je wordt aangeworven op het niveau B1 met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het minimum bruto maandloon bedraagt €2971,93 (startloon zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag kan variëren in functie van je nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg https://bosa.belgium.be/nl

 

Voordelen

26 vakantiedagen per jaar (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).

Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.

Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.

Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.

Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.

Valorisatie van nuttige werkervaring.

Heel wat opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).

Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.

Mogelijkheid tot telewerken.

 

Zin om te solliciteren?

Herken je jezelf in het profiel dat we zoeken en heb je interesse in deze functie? Dien je kandidatuur in tegen uiterlijk 19/06/2025 voor MIDDERNACHT via het sollicitatieformulier dat je online vindt op https://www.fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil en voeg de gevraagde documenten toe.

 

Om in overweging genomen te worden, moet je ons volgende zaken bezorgen:

  • een motivatiebrief
  • een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen)
  • een kopie van het vereiste diploma

 

Buitenlands diploma

Indien je het vereiste diploma in het buitenland hebt behaald, moet je een gelijkwaardigheidsattest toevoegen, uitgereikt door een van de gemeenschappen. Voor meer informatie, raadpleeg www.equivalences.cfwb.be of www.naricvlaanderen.be.

Kennis van het Nederlands

Je moet houder zijn van een diploma in het Nederlands, uitgereikt door een Belgische onderwijsinstelling of van een ander land in zoverre het onderwijs in het Nederlands verliep. Zoniet, moet je het bewijs toevoegen dat je geslaagd bent voor een taalexamen Nederlands van Selor. Voor meer informatie, raadpleeg https://werkenvoor.be/nl 

Juridische attesten

Als je weerhouden bent voor de functie, zullen wij een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad), algemeen model en model 2 vragen.

Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.

Diversiteit

Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.

 

Selectieprocedure

Voorselectie

De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functievereisten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Selectie

De selectietest bestaat uit een selectiegesprek, eventueel voorafgegaan door een schriftelijke test op in juni. De contactgegevens van de kandidaten die geslaagd zijn voor de test worden bijgehouden om een wervingsreserve aan te leggen voor alle types van arbeidsovereenkomsten, voor een duur van 2 jaar, voor alle Nederlandstalige centra. De kandidaten die niet geslaagd zijn kunnen gedurende 6 maanden niet deelnemen aan een nieuwe selectieprocedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.

Voor bijkomende info, contacteer Hanna Bortier (selectieverantwoordelijke) per mail: Hector.zanvo@fedasil.be 

 

Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.