Adjunct-directeur voor de dienst niet-begeleide minderjarigen (m/v/x)
Fedasil kent materiële hulp toe aan verzoekers om internationale bescherming en aan andere vreemdelingen die recht hebben op opvang (‘Opvangwet’ van 12 januari 2007). Het Agentschap organiseert, rechtstreeks of via zijn partners, kwaliteitsvolle opvang en begeleiding en staat ook in voor de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de organisatie van vrijwillige terugkeer naar de herkomstlanden. Het Agentschap ondersteunt de uitwerking en voorbereiding van het opvangbeleid en wil bijdragen aan een correcte beeldvorming, de maatschappelijke aanvaarding en de uitvoering van een rechtvaardig migratiebeleid.
Fedasil zoekt een:
Adjunct-centrumdirecteur NBMV (m/v/x)
Voor het opvangcentrum van Broechem
Interne & externe selectie/ werfreserve selectie
Referentienummer: 9025/410
FUNCTIE
Doel
Je stuurt binnen het opvangcentrum de dienst niet-begeleide minderjarigen vreemdelingen (NBMV) aan met het oog op de operationele doelstellingen van deze diensten en op de efficiënte, kwalitatieve en humane opvang van de jonge asielzoekers.
Context
Het opvangcentrum heeft een capaciteit van 445 bewoners en er werken 75 personeelsleden.
Deze personeelsleden hebben zeer diverse profielen en staan in voor de goede werking van het centrum: maatschappelijk werkers, opvoeders, onthaalmedewerkers, verpleegkundigen, begeleiders…. Het opvangcentrum voorziet immers niet alleen in de dagelijkse basisbehoeften (zoals onderdak, voedsel en kledij), verzoekers om internationale bescherming krijgen ook sociale, juridische en medische bijstand. Bovendien organiseert het centrum verschillende activiteiten en opleidingen zodat de bewoners hun tijd nuttig kunnen besteden.
Als adjunct-centrumdirecteur maak je deel uit van de centrumdirectie die bestaat uit de centrumdirecteur, een adjunct-centrumdirecteur ondersteunende diensten en een adjunct-centrumdirecteur volwassenenwerking (meer informatie over het centrum in kwestie vind je op www.fedasil.be).
Inhoud
Je plant en coördineert de werkzaamheden van je dienst aan de hand van het beleidsplan van het opvangcentrum en van de instructies van je centrumdirecteur en het hoofdbestuur.
Je staat in voor de goede dagelijkse aansturing van je dienst: je zorgt voor de verdeling en opvolging van taken, je werkt verbeteringen, procedures, richtlijnen en vademecums uit.
Je ziet toe op de naleving van de bestaande arbeidsreglementering, op goede arbeidsomstandigheden, procedures, richtlijnen en gedragscodes.
Je organiseert overlegmomenten. Je motiveert, coacht en evalueert je medewerkers.
Je stimuleert de ontwikkeling van de competenties van je medewerkers aan de hand van opleidingen.
Je bent beschikbaar voor je medewerkers met vragen of problemen. Je beheert complexe probleemdossiers.
Je bent buiten de kantooruren telefonisch bereikbaar in noodgevallen (beurtrol met andere directieleden).
Je neemt deel aan multidisciplinair overleg en directievergaderingen. Je deelt je expertise, rapporteert, maakt analyses en geeft adviezen aan de andere directieleden over je beleidsdomein(en).
Je vervangt je collega’s (adjunct-centrumdirecteurs en centrumdirecteur) bij afwezigheid.
Je beschikt over leidinggevende capaciteiten en weet hoe je een feedbackcultuur kan creëren.
Je hebt effectieve communicatie- en organisatorische vaardigheden en durft (weloverwogen) beslissingen nemen.
PROFIEL
Je hebt een bijzondere interesse voor Fedasil, zijn werking, waarden en doelgroep. Voor meer info: raadpleeg www.fedasil.be.
Diploma en ervaring
Je hebt een diploma master/licentiaat, bij voorkeur in een pedagogische, sociale of psychologische richting.
Je hebt een eerste relevante professionele ervaring in een leidinggevende functie.
Technische competenties
Je hebt een goede basiskennis van MS Office: Word, Excel, PowerPoint…
Je hebt veel zin om te werken met niet-begeleide minderjarigen, een kwetsbare doelgroep met bijzondere noden en veel diversiteit.
Generieke competenties
INFORMATIE INTEGREREN: Leggen van verbanden tussen verschillende gegevens, genereren van alternatieven en trekken van sluitende conclusies.
MEDEWERKERS MOTIVEREN: Erkennen van de kwaliteiten van de medewerkers, hen stimuleren in het nemen van initiatieven door hen verantwoordelijkheden toe te kennen en de eigen leiderschapsstijl aan hen aan te passen.
OBJECTIEVEN BEHALEN: Beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties.
ADVISEREN: Advies geven aan zijn/haar gesprekspartners en een vertrouwensband met hen opbouwen op basis van zijn/haar expertise.
Troeven
Je bent vertrouwd met het werken in een multidisciplinair team en/of in een residentiële setting.
Je hebt ervaring met projectbeheer en procesverbetering.
Je bent vertrouwd met de basisprincipes van herstelgericht werken en/of nieuwe autoriteit.
Je spreekt Engels en/of andere vreemde talen, je spreekt Frans in geval van vacature in Brussel.
AANBOD
Type overeenkomst
Een contract van onbepaalde duur (38u/week).
Categorie A: administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.
Er wordt een wervingsreserve opgesteld voor alle types van contracten voor een duur van 2 jaar.
Plaats van tewerkstelling
Fedasil Broechem
Van den Nestlaan 104
2520 Broechem
Loon
Je wordt aangeworven op het niveau NA11 met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het minimum maandsalaris bedraagt bruto € 3.869,66 (startsalaris op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag varieert in functie van jouw nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg www.bosa.belgium.be.
Voordelen
26 vakantiedagen per jaar (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).
Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.
Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.
Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.
Valorisatie van nuttige werkervaring.
Heel wat opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).
Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.
ZIN OM TE SOLLICITEREN?
Heb je interesse in deze functie en herken je jezelf in het profiel, solliciteer dan via de link in de vacature op www.fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil. De uiterste datum om te solliciteren is 19 juni 2025.
Om in overweging genomen te worden, moet je ons volgende zaken bezorgen:
- een motivatiebrief;
- een gedetailleerd CV (waarmee we vereisten en ervaring kunnen beoordelen);
- een kopie van het vereiste diploma.
Buitenlands diploma en/of diploma in een andere taal
Als je jouw diploma behaald hebt in een ander land dan België of in een andere taal dan het Nederlands, bekijk dan de specifieke pagina van werkenvoor.be.
Solliciteer je voor een functie in een andere taal dan die van je diploma? Let dan goed op, want in sommige gevallen moet je aantonen dat je die taal beheerst door te slagen voor een taaltest! Schrijf je zo snel mogelijk in voor de vereiste test, want het behalen van een taalcertificaat is een voorwaarde voor het selectiegesprek. Controleer of dit op jou van toepassing is door de informatie over buitenlands diploma of diploma in een andere taal' te raadplegen.
Gelieve de nodige certificaten aan je kandidatuur toe te voegen te voegen.
Juridische attesten
Als je weerhouden bent voor de functie, zullen we een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad) algemeen model en model 2 vragen.
Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.
Diversiteit
Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.
SELECTIEPROCEDURE
Voorselectie
De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functievereisten zullen worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
Selectie
De selectie bestaat uit een schriftelijke test en een gesprek en zal plaatsvinden op 26 juni 2025. Van de kandidaten die geschikt worden bevonden, wordt de kandidatuur voor de duur van 2 jaar in een wervingsreserve bijgehouden. Deze wervingsreserve kan door andere opvangcentra geraadpleegd worden. Kandidaten die niet geslaagd zijn, kunnen gedurende 6 maanden niet meer deelnemen aan een nieuwe procedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.
Voor bijkomende info, contacteer sandy.bruggeman@fedasil.be (selectieverantwoordelijke).
Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.